SparklingCRM Blog

Trendonderzoek klantgerichtheid

14 March 2018, 09.00Trendonderzoek klantgerichtheid

Binnen de intermediaire markt wordt een cultuuromslag nagestreefd van productgedreven verkoop naar meer klantgerichte advisering. De wetgever heeft daartoe verschillende maatregelen getroffen. Binnen de financiële sector is het thema ‘Klantbelang centraal’ veel besproken. Om een beter beeld te krijgen van de mate van klantgerichtheid binnen het intermediaire kanaal, organiseren wij samen met Adviesbureau Fred de Jong en MCH Consultancy een trendonderzoek.

Lees de blog 'Trendonderzoek klantgerichtheid'

De macht van de klant zit in de muis

20 March 2017, 16.29De macht van de klant zit in de muis

Dat is een citaat uit het artikel ‘Verzekeringsmarkt in 2030: Traditioneel intermediair vervangen door robots’ in de Beursbengel van maart 2017, maar dat was niet het gevoel dat bij mij overheerste tijdens het lezen. Dit boeiende artikel voorspelt de situatie voor de verzekeringsbranche in 2030 aan de hand van bestaande trends en de gevolgen ervan voor de toekomst. In een samenvatting van twaalf punten schetst de auteur vervolgens de omgeslagen markt anno 2030. Na het lezen van dit artikel heb ik geprobeerd me een beeld te vormen van de situatie waarin klanten zich over ruim tien jaar bevinden. Van de twaalf punten die worden genoemd, haal ik er enkele naar voren.

Lees de blog 'De macht van de klant zit in de muis'

Sjoerd komt precies op tijd!

15 October 2015, 11.38Sjoerd komt precies op tijd!

De Nederlandse consument ziet momenteel veel nieuwe ontwikkelingen en ook heel snel veranderingen opkomen in de financiële dienstverlening, waaronder met name de uitbreiding van digitale mogelijkheden. Vanuit SparklingCRM zijn wij daar reeds enkele jaren mee bezig en anticiperen wij op deze ontwikkelingen met het online ondersteuningsplatform Sjoerd. Voor de Adviseur van de Toekomst en voor de particuliere consument lijkt NU het moment aangebroken om daar optimaal gebruik van te gaan maken.

Lees de blog 'Sjoerd komt precies op tijd!'

Goede adviseur, slechte klant?

5 June 2015, 14.33Goede adviseur, slechte klant?

Als ik de kop van het interview in Trouw van 29 april 2015 over uroloog Michael van Balken ‘Goede dokter, slechte patiënt’ toepas op adviseurs kom ik op deze titel uit. En afgezien van het feit dat ik het een interessant interview vind met een bevlogen arts, zie ik ook parallellen met de wereld van financieel adviseurs.

Lees de blog 'Goede adviseur, slechte klant?'

Van vergelijken tot Actieve Prolongatie

7 July 2014, 16.18Van vergelijken tot Actieve Prolongatie

Hoe maakt u een vergelijking en een daarop gebaseerd advies voor uw klant? Diverse aanbieders van vergelijkingssoftware of –sites lijken het u steeds gemakkelijker te maken. Toch moet u zelf nog aan de slag met de uitkomsten om tot een passend advies te komen. Actieve Prolongatie gaat verder en verzorgt voor u het gehele proces tot en met de afgewogen aanbieding aan uw klant. Uiteraard wel geheel volgens de filosofie van uw kantoor en passend bij de situatie van uw klant.

Lees de blog 'Van vergelijken tot Actieve Prolongatie'