Gearchiveerd kennisitem
Download artikel Wat is de meerwaarde van een centraal klantbeeld voor verzekeraars? Download

Wat is de meerwaarde van een centraal klantbeeld voor verzekeraars?

Verzekerd van nieuwe kansen met betere data

Verzekerd van nieuwe kansen met betere data

Verzekeraars staan in Nederland voor veel verschillende uitdagingen. Denk hierbij aan de volgende uitdagingen: de concurrentie is toegenomen, premies staan onder druk en de wetgeving rondom compliancy is aangescherpt. Daarnaast is generatie Y lastiger te bereiken en te bedienen dan de ‘oudere’ generaties. Gelijktijdig ontwikkelen technologische innovaties zoals 'Internet of Things' juist en bieden nieuwe kansen voor verzekeraars.

Bij al deze ontwikkelingen in de verzekeringsbranche moet de klant centraal staan. Dit vraagt om een andere marketingaanpak. Hoe ga je om met branding en imago, hoe verlaag je de acquisitieratio, en hoe zet je succesvolle multichannel campagnes op?  

 Deze whitepaper biedt marketeers een pragmatische kijk op deze ontwikkelingen en een concreet stappenplan om een centraal klantbeeld van hun verzekeringsnemers te realiseren.

Een centraal klantbeeld voor verzekeringsnemers
Een centraal klantbeeld is niet iets dat een verzekeraar van de een op de andere dag ‘zomaar’ heeft. Het vraagt om een methodische aanpak door middel van drie belangrijke stappen. De drie stappen zijn:

  1. Ontdubbelen en opschonen van klantgegevens
  2. Borgen van datakwaliteit
  3. Dataverrijking

De whitepaper
Data is vaak al beschikbaar, net zoals de technologie om deze gegevens meteen bij elkaar te brengen en in te zetten bij on- of offline marketingcampagnes. Bij dit verhaal is een centraal klantbeeld de basis. Download geheel vrijblijvend en lees in de volledige whitepaper meer over de ontwikkelingen, technologieën en  een concreet stappenplan om een centraal klantbeeld te realiseren in de verzekeringsbranche.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis