Gearchiveerd kennisitem
Download artikel Waardeoverdrachten in crisistijd Download

Waardeoverdrachten in crisistijd

Handvatten voor een effectieve en procesmatige waardeoverdracht

Handvatten voor een effectieve en procesmatige waardeoverdracht

Verwacht u een werkpiek inzake het verwerken van waardeoverdrachtdossiers? Wordt de norm voor het verwerken van waardeoverdrachten mogelijk niet gehaald? Bent u bereid om in de huidige crisis extra risico te lopen en kunt u die verantwoorden? Welke extra risico’s inzake ‘oude waardeoverdrachten’ zijn er überhaupt? Het is tijd om positief kritisch naar het waardeoverdrachtproces te kijken!

In deze white paper wordt ingegaan op de waardeoverdrachtrisico’s in de huidige tijdgeest en worden handvatten aangereikt om u, als pensioenuitvoerder, te helpen deze risico’s te verminderen, kosten te besparen en de klanttevredenheid verder te vergroten.

De whitepaper besteed onder andere aandacht aan:

Ontwikkelingen en gevolgen

  • Extra druk door de pensioenwet
  • Stijging van de dekkingsgraad
  • Stijging van het aantal waardeoverdrachten
  • Renteverlies

Het verminderen van uw risico

  • Herinrichting en verbetering van het proces
  • Belang van duidelijke communicatie
  • Het gebruik van de juiste capaciteit en kennis voor de juiste doeleinden
  • Aanpassing van de monitoring en rapportages

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom VerzekerenFinancieel ManagementFinanciele Dienstverlening bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Verzekeren: De klant centraal stellen middels client lifecycle management

De klant centraal stellen is een steeds vaker voorkomende succesfactor bij financiële instellingen. Vanuit wetgever en toezichthouders is de druk groter om te voldoen aan criteria op het gebied van de zorgplicht van financiële instellingen voor hun cliënten. Daarnaast verwachten diezelfde cliënten een perfecte dienst van hun financieel dienstverlener. Hoe moeten financiële instellingen hiermee omgaan?

Lees verder...

Financieel Management: Benchmark Regulation zorgt voor meer transparantie

Per 1 januari 2018 is de financiële sector gebonden aan de Benchmark Regulation. Deze verordening moet ervoor zorgen dat na enkele fraudeschandalen de traditionele benchmarks zoals LIBOR en EURIBOR worden vervangen door transparantere systemen. Een ingrijpend proces voor de financiële sector, het heeft immers impact op je IT, producten en processen. Hoe je daarmee omgaat lees je in deze whitepaper.

Lees verder...

Financiele Dienstverlening: Cognitive RPA: Wat zijn de voordelen voor financiële instellingen?

Nog verder digitaliseren zonder de IT-systemen aan te passen. Zo gemakkelijk is cognitive robotic process automation. Niet gek dat veel financiële instellingen zich hierin verdiepen. Wil je meer weten over de kenmerken, voordelen en stappen bij cognitieve RPA? Bekijk de presentatie, focus met je medewerkers op de taken die echt belangrijk zijn en laat routinematig werk over aan robots.

Lees verder...

Financiele Dienstverlening: Blockchain transformeert de financiële dienstverlening

De blockchain-technologie levert organisaties een aantal niet te missen voordelen op. Ook de financiële dienstverlening wil de boot niet missen en zoekt naar manieren om blockchain slim in te zetten binnen hun processen en bedrijfsmodellen. Ontdek in deze whitepaper welke 5 trends en toepassingen al volop in ontwikkeling zijn en hoe blockchain de branche de komende jaren zal transformeren.

Lees verder...