Gearchiveerd kennisitem
Download artikel Voorkomen en managen van conflicten verzekeringskanalen Download

Voorkomen en managen van conflicten verzekeringskanalen

Achieving optimized customer service for cross-channel profitability

Achieving optimized customer service for cross-channel profitability

Vandaag de dag eisen prospects en klanten meerdere manieren om met verzekeraars te kunnen communiceren. Verzekeraars moeten dan ook, naast de traditionele tussenkanalen, directe en online kanalen opzetten om competitief te blijven.

In deze whitepaper worden de mogelijkheden beschreven om met een goed geïntegreerde ‘cross channel customer experience’ zich te onderscheiden van de concurrent. Er worden handvaten aangereikt om conflicten te voorkomen en te managen om zo een langdurige en waardevolle relatie over de gehele value chain aan te gaan.

Dit moet in het kader van een complete multi-channel distributie strategie gezien worden, waarvan de focus ligt op het gedrag, de eisen en de behoeften van de klant.

Figuur 1: Multi-channel contactmomenten tussen klant en verzekeraar.

Figuur 1: Multi-channel contactmomenten tussen klant en verzekeraar.

Download de whitepaper
Download de volledige whitepaper en lees meer over de mogelijkheden om zich te onderscheiden met behulp van een complete multi-channel distributie strategie.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom Verzekeren bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Verzekeren: De klant centraal stellen middels client lifecycle management

De klant centraal stellen is een steeds vaker voorkomende succesfactor bij financiële instellingen. Vanuit wetgever en toezichthouders is de druk groter om te voldoen aan criteria op het gebied van de zorgplicht van financiële instellingen voor hun cliënten. Daarnaast verwachten diezelfde cliënten een perfecte dienst van hun financieel dienstverlener. Hoe moeten financiële instellingen hiermee omgaan?

Lees verder...