Gearchiveerd kennisitem
Download artikel Omnichannel-marketing helpt winst en marktaandeel vergroten Download

Omnichannel-marketing helpt winst en marktaandeel vergroten

Real-time marketing optimization delivers relevance for financial services

Real-time marketing optimization delivers relevance for financial services

Klanten van financieel dienstverleners kiezen steeds vaker de digitale weg om hun financiële zaken te regelen. Dit heeft tot gevolg dat er steeds meer verwacht wordt van de digitale interactie. Om aan deze verwachtingen te voldoen moeten financiële instellingen de focus verleggen van traditionele marketingactiviteiten naar het managen van omnichannel-communicatie. Hoe dit aan te pakken, wordt in deze whitepaper uitgelegd.

Mobile is een belangrijke drijvende kracht achter omnichannel-marketing. Met de komst van smartphones en tablets is er nu 24/7 toegang tot het internet. De klant  van nu zoekt nieuwe financiële dienstverleners, vergelijkt deals, checkt tegoeden, doet transacties, opent nieuwe rekeningen en dit allemaal vanaf elke plek op elk gewenst moment.

Uitdagingen
Omnichannel betekent letterlijk “over alle kanalen”. Omnichannel-marketing biedt enorme voordelen. Zo geeft het financiële dienstverleners nieuwe manieren om klanten te binden. Als het consistent wordt gedaan kan dit zelfs leiden tot een verhoging van de winst en het marktaandeel. Er zijn echter nog wel een paar uitdagingen voordat het zover is:

  • Uitdaging 1: Het vervullen van de verwachtingen van de klant;
  • Uitdaging 2: Het omgaan groei van data;
  • Uitdaging 3: Het omzetten van data naar inzichten;
  • Uitdaging 4: Het verbreken van verzuilde communicatie en processen.

Download de whitepaper
Download de whitepaper en lees hoe financiële instellingen door middel van omnichannel-marketing en communicatie de incrementele omzet, klantenloyaliteit en klantervaring kunnen vergroten.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom Financiele Dienstverlening bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Financiele Dienstverlening: Cognitive RPA: Wat zijn de voordelen voor financiële instellingen?

Nog verder digitaliseren zonder de IT-systemen aan te passen. Zo gemakkelijk is cognitive robotic process automation. Niet gek dat veel financiële instellingen zich hierin verdiepen. Wil je meer weten over de kenmerken, voordelen en stappen bij cognitieve RPA? Bekijk de presentatie, focus met je medewerkers op de taken die echt belangrijk zijn en laat routinematig werk over aan robots.

Lees verder...

Financiele Dienstverlening: Blockchain transformeert de financiële dienstverlening

De blockchain-technologie levert organisaties een aantal niet te missen voordelen op. Ook de financiële dienstverlening wil de boot niet missen en zoekt naar manieren om blockchain slim in te zetten binnen hun processen en bedrijfsmodellen. Ontdek in deze whitepaper welke 5 trends en toepassingen al volop in ontwikkeling zijn en hoe blockchain de branche de komende jaren zal transformeren.

Lees verder...