Gearchiveerd kennisitem
Download artikel Omnichannel-marketing helpt winst en marktaandeel vergroten Download

Omnichannel-marketing helpt winst en marktaandeel vergroten

Real-time marketing optimization delivers relevance for financial services

Real-time marketing optimization delivers relevance for financial services

Klanten van financieel dienstverleners kiezen steeds vaker de digitale weg om hun financiële zaken te regelen. Dit heeft tot gevolg dat er steeds meer verwacht wordt van de digitale interactie. Om aan deze verwachtingen te voldoen moeten financiële instellingen de focus verleggen van traditionele marketingactiviteiten naar het managen van omnichannel-communicatie. Hoe dit aan te pakken, wordt in deze whitepaper uitgelegd.

Mobile is een belangrijke drijvende kracht achter omnichannel-marketing. Met de komst van smartphones en tablets is er nu 24/7 toegang tot het internet. De klant  van nu zoekt nieuwe financiële dienstverleners, vergelijkt deals, checkt tegoeden, doet transacties, opent nieuwe rekeningen en dit allemaal vanaf elke plek op elk gewenst moment.

Uitdagingen
Omnichannel betekent letterlijk “over alle kanalen”. Omnichannel-marketing biedt enorme voordelen. Zo geeft het financiële dienstverleners nieuwe manieren om klanten te binden. Als het consistent wordt gedaan kan dit zelfs leiden tot een verhoging van de winst en het marktaandeel. Er zijn echter nog wel een paar uitdagingen voordat het zover is:

  • Uitdaging 1: Het vervullen van de verwachtingen van de klant;
  • Uitdaging 2: Het omgaan groei van data;
  • Uitdaging 3: Het omzetten van data naar inzichten;
  • Uitdaging 4: Het verbreken van verzuilde communicatie en processen.

Download de whitepaper
Download de whitepaper en lees hoe financiële instellingen door middel van omnichannel-marketing en communicatie de incrementele omzet, klantenloyaliteit en klantervaring kunnen vergroten.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom Financiele Dienstverlening bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Financiele Dienstverlening: Benchmark Regulation zorgt voor meer transparantie

Per 1 januari 2018 is de financiële sector gebonden aan de Benchmark Regulation. Deze verordening moet ervoor zorgen dat na enkele fraudeschandalen de traditionele benchmarks zoals LIBOR en EURIBOR worden vervangen door transparantere systemen. Een ingrijpend proces voor de financiële sector, het heeft immers impact op je IT, producten en processen. Hoe je daarmee omgaat lees je in deze whitepaper.

Lees verder...