Gearchiveerd kennisitem
Download artikel Multibranding van documenten voor verzekeringsmaatschappijen Download

Multibranding van documenten voor verzekeringsmaatschappijen

Easily Multi-brand all Insurance Communications

Easily Multi-brand all Insurance Communications

Deze whitepaper gaat in op multibranding of ook wel multilabeling genoemd. Multibranding ontstaat wanneer dezelfde organisatie twee of meer soortgelijke producten, diensten, afdelingen of zelfs bedrijven heeft onder verschillende en ongerelateerde brands. Door fusies, overnames en partnerships is multibranding een gangbare gang van zaken geworden bij verzekeraars.

Bijvoorbeeld: een verzekeringsmaatschappij maakt in Nederland gebruik van de ene brand, maar in de rest van Europa van een andere brand. Ook kan een verzekeraar verschillende doelgroepen aan willen spreken met verschillende brands.

Hoewel logo, kleurstelling en lettertype vaak verschillen per brand, komt de content vaak behoorlijk overeen. Denk hierbij aan de content van brieven, polissen, offertes en algemene voorwaarden. Elk document van de verzekeringsmaatschappij moet zowel de juiste brand hebben als correcte content bevatten. Hoe kan een organisatie accuraat, automatisch en gemakkelijk gebruik maken van dezelfde content in verschillende brands?

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom VerzekerenVerzekeringsmaatschappijen bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Verzekeren: De klant centraal stellen middels client lifecycle management

De klant centraal stellen is een steeds vaker voorkomende succesfactor bij financiële instellingen. Vanuit wetgever en toezichthouders is de druk groter om te voldoen aan criteria op het gebied van de zorgplicht van financiële instellingen voor hun cliënten. Daarnaast verwachten diezelfde cliënten een perfecte dienst van hun financieel dienstverlener. Hoe moeten financiële instellingen hiermee omgaan?

Lees verder...

Verzekeringsmaatschappijen: GDPR vraagt om een effectieve digitale strategie van verzekeraars

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ofwel de Europese richtlijn GDPR, wordt in mei 2018 van kracht. Deze nieuwe wetgeving impliceert zowel een verplichting als een kans voor verzekeraars. De nieuwe wet dwingt tot meer controle over de immense hoeveelheid data die omgaat in onze moderne economie. Verzekeraars kunnen zich goed voorbereiden door gebruik te maken van innovatieve hulpmiddelen voor gegevensverwerking.

Lees verder...

Verzekeringsmaatschappijen: Groei realiseren door verbeteren klantervaring

Verzekeraars worden meer en meer geconfronteerd met de groeiende macht van de consument. In toenemende mate is de slag om klanten verplaatst van simpelweg producten en prijzen naar het gebied van persoonlijke ervaring en relatie. Deze verschuiving zorgt ervoor dat verzekeraars nieuwe competenties meester moeten worden om competitief te blijven. Verzekeraars zullen zich dan ook moeten verplaatsen naar oplossingen voor het optimaliseren van de klantervaring.

Lees verder...