Kennisitem
Download artikel Klantgerichtheid: Scoren met deze 10 tips! Download

Klantgerichtheid: Scoren met deze 10 tips!

Maak het verschil met persoonlijk contact

Gepubliceerd: 12-10-2018Maak het verschil met persoonlijk contact

Zorgverzekeringen, hypotheken of online beleggen; steeds meer consumenten struinen het internet af om zelf op zoek te gaan naar een passend product. Op het moment dat hun keuze gemaakt is, regelen ze dat veelal zelf online. Als intermediair moet je dus kiezen voor een ander plan van aanpak wil je het verschil maken. Klantgerichtheid is dan ook dé manier om klanten te laten zien hoe jij je onderscheid van de concurrentie.

Hoe zit het met jouw klantgerichtheid? Tijd voor onderzoek

In samenwerking met Adviesbureau Fred de Jong en MCH Consultancy organiseerde SparklingCRM een trendonderzoek naar de klantgerichtheid binnen het intermediaire kanaal. Aansluitend werd een consumentenonderzoek afgenomen om te peilen hoe zij de klantgerichtheid binnen de branche ervaren. Leg deze twee onderzoeken naast elkaar, kijk waar er ruimte is voor verbetering en … deel de leermomenten! Deze kan je rustig nalezen in deze whitepaper, maar we geven je graag alvast een paar voorbeelden

  1. Belang van persoonlijk contact
  2. Regelmatig contact leggen

Maak tijd voor persoonlijk contact

Ondanks dat we tegenwoordig graag alles online regelen, worden wij toch blij van persoonlijke contact met onze adviseur. Hier moet je dus tijd voor maken, want dit kost je nu eenmaal meer tijd dan het versturen van een gestandaardiseerde e-mail. Door efficiënter en slimmer te gaan werken haal jij het maximale uit jouw werkdag en blijft er tijd over voor persoonlijk contact. Daar maak je het verschil!

Regelmatig contact leggen

Eén van de belangrijkste redenen om te kiezen voor een andere partij is gebrek aan aandacht. Ook adviseurs geven aan dat regelmatig contact in grote mate bijdraagt aan klanttevredenheid. Het is niet nodig om klanten maandelijks te bellen of te mailen, maar probeer toch 2 tot 4 keer per jaar een contactmoment in te bouwen. De manier waarop het contact plaatsvindt, dat is per klant verschillend. De kunst is om deze voorkeuren vast te leggen om zo het contact volgens de klantwens te organiseren.

Benieuwd welke 10 tips jou kunnen helpen klantgerichter te worden? Je leest het hier!