Kennisitem
Download artikel Hypotheekdiensten volledig lean maken Download

Hypotheekdiensten volledig lean maken

Procesoptimalisatie is key

Procesoptimalisatie is key

Om een echte lean organisatie te worden is het belangrijk dat u uw processen goed en duidelijk in kaart kunt brengen. Door middel van het optimaliseren van deze processen is het mogelijk om een efficiëntieslag binnen de organisatie te slaan. Credit Management & Investor Solutions B.V. (CMIS Group) had ook het doel voor ogen om een lean organisatie te worden.

De CMIS Group case-study

CMIS Group (bekend van de Hypotheekshop en Huis & Hypotheek) is dienstverlener op het gebied van hypotheken en consumptief krediet op de Duitse en Nederlandse markt. Ze wilden veranderen, de organisatie was toe aan een cultuuromslag. Met behulp van de tools van Sensus-methode kregen ze het in 1,5 jaar voor elkaar. De resultaten overtroffen alle verwachtingen en er werd een flinke tijdwinst gerealiseerd. In deze casestudy wordt u uitgelegd hoe ze dit hebben aangepakt.

Lean: processen in kaart brengen

De eerste stap die CMIS Group genomen heeft is het in kaart brengen van alle bedrijfsprocessen. De gedachte hierachter is “snappen wat je doet en snappen hoe je processen lopen”. Samen met de betrokken medewerkers werd doormiddel van een mapping-sessie duidelijk gemaakt hoe de processen binnen CMIS verlopen. Deze werkwijze houdt het speels en erg visueel waardoor de aandacht en interesse van de betrokkenen er goed bij blijft.

Leer van elkaar

Veel bedrijven willen ook lean worden, maar weten niet waar ze moeten beginnen. Leer van de ervaringen van CMIS Group en download hun casestudy. Misschien evolueert uw bedrijf  dan ook sneller dan u had verwacht naar een moderne, efficiëntere, lean organisatie.