Gearchiveerd kennisitem
Download artikel Humans and machines in the financial services industry Download

Humans and machines in the financial services industry

De voordelen van een juiste balans tussen mens en machine

De voordelen van een juiste balans tussen mens en machine

De juiste balans tussen mens en machine kan financiële organisaties vele voordelen bieden. Waar bankieren voorheen vooral een door mensen gedreven business was, wordt dit steeds meer geautomatiseerd.  Echter, wanneer er teveel op technologie geleund wordt, kan dit vervelende gevolgen hebben. In sommige gevallen kan dit de organisatie zelfs geld kosten.

“Very few people feel comfortable handing off a very large, important trade to a machine when it’s not doing something entirely transparent to the human.”  – Jose Marques, Deutsche Bank

In deze whitepaper worden enkele resultaten besproken uit een onderzoek over de relatie tussen mens en machine. Zo geeft ongeveer een derde van de respondenten aan dat een geautomatiseerde beslissing (genomen door een computer) uiteindelijk heeft geleidt tot verliezen
van onder andere geld en klanten.

Humans and machines in the financial services industry

Technologie heeft de manier waarop banken en financiële instellingen zakendoen met hun klanten gerevolutioneerd. Daarmee hebben zij grote stappen gemaakt op het vlak van efficiëntie en productiviteit. In de financiële industrie gaan de ontwikkelingen voor nieuwe diensten met de nieuwste technologieën soms zo hard, dat de regelgeving niet altijd kan volgen. Dit heeft tot gevolg dat er nieuwe risico’s ontstaan.

Deze ontwikkelingen zullen de komende jaren door blijven gaan. Hierdoor lopen financiële instellingen, net als elke andere organisatie, het risico  om de menselijke kant van de organisatie in de schaduw te zetten, wat uiteindelijk kan resulteren in nog meer verlies.

Download de whitepaper
Lees in deze whitepaper meer over hoe de juiste balans tussen mens en machine de financiële wereld vele voordelen kan bieden.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom Financiele Dienstverlening bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Financiele Dienstverlening: Benchmark Regulation zorgt voor meer transparantie

Per 1 januari 2018 is de financiële sector gebonden aan de Benchmark Regulation. Deze verordening moet ervoor zorgen dat na enkele fraudeschandalen de traditionele benchmarks zoals LIBOR en EURIBOR worden vervangen door transparantere systemen. Een ingrijpend proces voor de financiële sector, het heeft immers impact op je IT, producten en processen. Hoe je daarmee omgaat lees je in deze whitepaper.

Lees verder...