Gearchiveerd kennisitem
Download artikel De voordelen van data-analyse voor verzekeraars Download

De voordelen van data-analyse voor verzekeraars

Data is King

Data is King

Verzekeringsmaatschappijen moeten meer dan ooit proberen de kosten te beheersen, fraude te verminderen en de inkomsten verhogen, bijvoorbeeld door het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Om dit te bereiken maken verzekeraars steeds vaker gebruik van business analytics. Toch zorgt inconsistente, onvolledige of onjuiste data er regelmatig voor dat er beslissingen worden genomen op basis van gevoel, in plaats van een grondige analyse. Om een goede analyse uit te kunnen voeren en het optimale uit business analytics te halen is er een robuust datamodel nodig.

Deze whitepaper beschrijft de voordelen van het bouwen van een analytisch datawarehouse, gebaseerd op een datamodel speciaal voor verzekeraars. Hiermee halen organisaties in de verzekeringsbranche het maximale uit hun business analytics investeringen.

Betrouwbare data is essentieel

De betrouwbaarheid van data is essentieel voor verzekeraars. Betrouwbare data betekent in feite dat de data veilig, correct en volledig is, waar het ook binnen de organisatie wordt gebruikt. Zelfs als de data correct is, kan verkeerde benaming ervoor zorgen dat het onbruikbaar wordt, omdat gebruikers simpelweg niet begrijpen wat de data betekent. Een standaard datamodel zorgt ervoor dat verzekeraars de data kunnen vertrouwen en veilig kunnen gebruiken binnen de operationele en analytische processen van de organisatie.

Voordelen data analytics

Download de complete whitepaper “Data is King” en lees meer over de voordelen van data-analyse en de noodzaak van een datamodel voor verzekeraars om data op de juiste manier te gebruiken.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom Verzekeringsmaatschappijen bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Verzekeringsmaatschappijen: GDPR vraagt om een effectieve digitale strategie van verzekeraars

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ofwel de Europese richtlijn GDPR, wordt in mei 2018 van kracht. Deze nieuwe wetgeving impliceert zowel een verplichting als een kans voor verzekeraars. De nieuwe wet dwingt tot meer controle over de immense hoeveelheid data die omgaat in onze moderne economie. Verzekeraars kunnen zich goed voorbereiden door gebruik te maken van innovatieve hulpmiddelen voor gegevensverwerking.

Lees verder...

Verzekeringsmaatschappijen: Groei realiseren door verbeteren klantervaring

Verzekeraars worden meer en meer geconfronteerd met de groeiende macht van de consument. In toenemende mate is de slag om klanten verplaatst van simpelweg producten en prijzen naar het gebied van persoonlijke ervaring en relatie. Deze verschuiving zorgt ervoor dat verzekeraars nieuwe competenties meester moeten worden om competitief te blijven. Verzekeraars zullen zich dan ook moeten verplaatsen naar oplossingen voor het optimaliseren van de klantervaring.

Lees verder...