Gearchiveerd kennisitem
Download artikel A new competitive advantage in financial services Download

A new competitive advantage in financial services

Business vanuit het klantperspectief monitoren met APM

Business vanuit het klantperspectief monitoren met APM

Er worden steeds meer financiële zaken online afgehandeld. Dit kan voor zowel de financiële instelling als de klant grote voordelen hebben. Hiervoor is het echter wel noodzakelijk dat online applicaties goed werken. Wanneer door slecht werkende applicaties klanten niet in staat zijn om online zaken te doen, zullen zij de transactie stoppen en soms zelfs een andere financiële instelling zoeken. In deze whitepaper wordt er dieper ingegaan op het monitoren van de business door middel van Application Performance Management vanuit het perspectief van de klant.

Uit recent onderzoek, waarin klanten werden gevraagd hoe zij zouden reageren op een slecht werkende applicatie bij het online bankieren, bleek dat:

  • 30% geen gebruik van additionele diensten meer zou willen maken;
  • 18% hun ongenoegen aan familie en vrienden kenbaar zou maken;
  • 13% een andere financiële instelling of aanbieder zou zoeken;
  • 7% hun account zou sluiten.

Wanneer de klantervaring met een organisaties voor de organisatie zelf onduidelijk is, kan dit dan ook grote gevolgen hebben. Ontevreden klanten, verlies van winst op de korte en lange termijn, verlies van de mogelijkheid tot cross-selling of up-selling en een negatieve impact op het merk, wat moeilijk terug te draaien is.

Download deze whitepaper en lees meer over hoe met Application Performance Management de business vanuit het perspectief van de klant gemonitord kan worden en zo de organisatie een competitief voordeel geeft.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. IntoFinance brengt graag actuele kennis rondom bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis