Kennisitem
Download artikel 3 stappen naar een nieuwe werkwijze voor de adviseur Download

3 stappen naar een nieuwe werkwijze voor de adviseur

Stap voor stap naar de adviseur van de toekomst

Stap voor stap naar de adviseur van de toekomst

Wanneer gaat een adviseur (voorheen de assurantie tussenpersoon) zijn nieuwe rol pakken en invullen? Is de adviseur in staat om klanten de toegevoegde waarde te bieden die ze nodig hebben? Tegelijkertijd ook nog gemak, comfort en een eerlijke prijs te bieden? Het is allemaal niet makkelijk voor adviseurs, maar het is wel belangrijk om keuzes te maken over de bedrijfsvoering en strategie.

3 stappen naar een nieuwe adviseur

Het doel van dit stappenplan is om een nieuwe werkwijze te implementeren en deze binnen de organisatie te embedden. SJOERD is een platform dat binnen dit stappenplan hulp kan bieden. Het platform kan zowel voor de adviseur als voor de klant toegepast worden. Op deze manier kan er een optimale situatie voor beide partijen gerealiseerd worden. Dit stappenplan neemt de adviseur aan de hand van drie stappen mee naar de toekomst.  

De drie stappen zijn als volgt:

  1. De organisatie
    De organisatie voorbereiden op het nieuwe adviseren
  2. De klant
    De klantpopulatie vergroten
  3. Rendement voor de adviseur en de klant
    Nieuwe en extra diensten aanbieden

De individuele stappen kunnen simpel lijken, maar wel veel te weeg brengen. Daarom is het goed om het volledige stappenplan te doorlopen. Hoe gaat de weg naar de toekomst voor de adviseur? Download geheel vrijblijvend het volledige stappenplan met uitgebreide omschrijving van alle stappen.