The Social Enterprise

Een dag over het hoe en waarom van social collaboration

Praktische informatie
Datum
OnderwerpSocial Collaboration
KostenGratis voor eindgebruikers
LocatieDe Fabrique, Utrecht
icoon inschrijvenInschrijven

Het congres ‘The Social Enterprise’ richt zich op iedereen die zich binnen zijn of haar organisatie bezighoudt met de adoptie of implementatie van collaboration tools. Tijdens deze interactieve praktijkdag, willen we u laten ervaren wat de meerwaarde is om een 'social enterprise’ te zijn. Maar vooral willen we u laten ervaren hoe je als organisatie alle voordelen uit een dergelijke tool haalt. Diverse sprekers geven u handvaten en tips om met de juiste inzet van social collaboration uw organisatie te laten excelleren.

Een greep uit het programma
(Klik op de titel om uit te klappen)

  • Inspiratiesessie: Lessen van het Corporate Brain
  • In deze presentatie vertelt ondernemer Roland Hameeteman over de droom waar hij in 1991 mee startte; De droom om organisaties te bouwen op basis van de kracht van mensen. Hij vertelt over de eerste 10 jaar waarbij hij een organisatie zonder structuren en management had. Daarna kwam een periode waarin hij failliet dreigde te gaan om vervolgens de draad weer op te pakken langs de lijn van klassieke structuren. Roland geeft voorbeelden van de voor- en nadelen van de twee perioden. Vervolgens vertelt hij over de derde periode (Yellow& Blue) waarbij hij het beste uit de twee perioden samenvoegt: Structuur en Creativiteit. Deze inspirerende presentatie kan van veel waarde zijn bij het ontwikkelen van een Connected Company.

  • Praktijkcase bij Atos: Zero e-mail in de praktijk
  • In februari 2011 kondigde Thierry Breton, CEO van Atos, aan dat de organisatie intern geen gebruik meer zou gaan maken van e-mails. In deze sessie hoort u welke stappen zijn ondernomen om dit te verwezenlijken. Robert Shaw, nu CEO van de Enterprise Social Software blueKiwi, leidde het Zero e-mail project. Hij geeft u een inzicht in de vier onderdelen van het programma: de nieuwe processen, de verandering van bedrijfscultuur, het belang van de sociale netwerken en de KPI's.

  • Praktijkcase bij Bosch: De Bosch reis naar een social business
  • Bosch is een productiebedrijf met wereldwijd meer dan 280.000 medewerkers en 280 fabrieken. In 2012 lanceerde Bosch een programma om van een ‘business’ een’ social business’ te worden. Met de wereldwijde lancering van het social business plan en het interne social collaboration platform ‘Bosch Connect’ werd in september 2013 de eerste mijlpaal bereikt. Tot nu toe zijn meer dan 80.000 gebruikers actief op het interne sociale netwerk. In deze sessie leert u over het strategische social business programma, de achtergrond en de setup. U krijgt inzichten over onze adoptie aanpak gedreven door nieuwe social business principes. U krijgt voorbeelden over onze denkwijze over maatschappelijke processen en de toegevoegde waarde die we hebben gegenereerd. De presentatie toont strategische maatregelen met betrekking tot de bedrijfscultuur, en eindigt met een vooruitblik op onze roadmap.

  • Praktijkcase bij Philips: Medewerkers betrokken bij rebranding door inzet social media
  • Mede door de kracht van sociale media zijn medewerkers belangrijke promoters van je merk. Maar hoe beweeg je je medewerkers om je merkboodschap transparant en geloofwaardig de markt in te brengen? Eind vorig jaar heeft Philips zijn nieuwe merkpositionering bekendgemaakt en de brandline ‘Innovation and you’ geïntroduceerd. Medewerkers waren bij de lancering en activering van de nieuwe merkpositionering nauw betrokken; onder meer door de inzet van sociale media.

  • Praktijkcase AkzoNobel: Engagement vergroten via social media
  • In maart 2014 kwam de top 100 van de IT functie van AkzoNobel 4 dagen bijeen. Dat dit een belangrijke conferentie zou worden was op voorhand bekend, omdat een aangekondigde reorganisatie iedereen in de AkzoNobel IT functie zal raken. Echter, hoe betrekken we de 850 mensen in de IT organisatie die niet zijn uitgenodigd?
    Hoor in deze sessie hoe een uitgebreide campagne via de interne social media is georganiseerd inclusief zelfs een online virtuele brainstorm (Yam-Jam sessie) tijdens een van de break-out sessies. Uiteindelijk hebben honderden posts en discussies iedereen een kans gegeven ‘er bij’ te zijn en het thema van de conferentie “Engage” in praktijk te brengen.

Bekijk het schematisch programma...

Merry-Go-Round
Altijd al met collega's willen sparren over enterprise social collaboration? Heeft u aanbieders altijd al het hemd van het lijf willen vragen over dit onderwerp? Of wilt u juist uw ervaring delen met anderen? Dan is de Merry-Go-Round de ideale gelegenheid!

Integraal onderdeel van het congresprogramma is de interactieve kennissessie Merry-Go-Round. Dit is dé kennis- en ervaringscarrousel van Heliview die u op een unieke informele, snelle en spontane manier in contact brengt met andere bezoekers en professionals van onze business partners.

Komt u ook naar het congres 'The Social Enterprise' op 24 september in Utrecht?