The Social Customer

Attract and engage customers by social marketing

Praktische informatie
Datum
OnderwerpSocial marketing
KostenGratis voor eindgebruikers
LocatieHoofdkantoor Microsoft, Amsterdam
icoon inschrijvenInschrijven

Social marketing is de laatste jaren aan een sterke opkomst begonnen. Het is bij uitstek de manier om een gesprek met de klant aan te gaan en hierdoor hogere doelen dan platte verkoop na te streven. Social marketing kan leiden tot hogere loyaliteit, klanttevredenheid, merkvoorkeur en uiteindelijk financiële doelstellingen realiseren. Tijdens het congres The Social Customer staat deze uitdaging centraal.

De thema's tijdens The Social Customer 2013:
Social branding
Ook benieuwd hoe u social branding kunt toepassen binnen uw bedrijf? Ook meer naamsbekendheid via uw Facebook pagina of Twitter account?

Influencers marketing
Meer en meer wordt er gesproken over influencer marketing. Personen die via social media en blogs veel invloed lijken te hebben. Wat zijn nu eigen online influencers? Hoe zetten grote en kleine merken hen in? En hoe kunt u hier zelf gebruik van maken?

Content marketing
Contentmarketing of informatiemarketing is een zeer meetbare manier om uw businessdoelstellingen te behalen. De kern is het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal en voor het juiste publiek, om zodoende uw doelgroep dichter aan u te binden. Ook contentmarketing inzetten om uw klanten te bereiken, maar u weet niet hoe?

Visual marketing
Tegenwoordig krijgen consumenten zoveel promotionele campagnes te zien, dat alleen goed afgestemde campagnes blijven hangen. Visual marketing is daarom zeer belangrijk. Visual marketing richt zich met reclame campagnes op een exacte doelgroep, zodat de campagne precies op de doelgroep interesse afgestemd is.

Online dialoog
Online middelen voor het voeren van de dialoog ondersteunen en versnellen co-creatie: veranderen op basis van gedeelde missie en visie, en in dialoog met medewerkers en klanten realiseren een gedrags- en cultuurverandering. Hierbij kunt u gebruik maken van de diverse social media, van het intranet of van een (anonieme)internet discussie.

Ontmoet vakgenoten
Wilt u met vakgenoten sparren over online klantcontact? Of wilt u aanbieders het hemd van het lijf vragen over dit onderwerp? Deel uw ervaringen tijdens de Merry-Go-Round. Tijdens het congres The Social Customer neemt u tijdens het programma deel aan de Merry-go-round. Dit is dé kennis- en ervaringscarrousel van Heliview die u op een unieke informele, snelle en spontane manier in contact brengt met andere bezoekers en professionals van onze business partners.

Een greep uit het programma:
Bent u Social of doet u Social?
Wat zou de impact op zijn uw bedrijf of organisatie wanneer u uw Social Media activiteiten zou pauzeren of staken? Welke bedrijfsprocessen zouden hierdoor geraakt worden? Zouden uw klanten of medewerkers het missen? Like & Share deze vragen, doe mee en maak gratis kans op inzicht in uw organisatie: Bent u Social of doet u Social?

Hoe een Belg zijn imago verbetert
Vraag: Hoe verbetert een Belg zijn imago? Antwoord: met veel goesting en een paar slimme Hollanders. Boudewijn Zeijlmans (co-founder Favela Fabric) vertelt hoe Eneco België bouwt aan Samen Eco: een swingende community over hoe we elkaar kunnen helpen om duurzamer te leven. Benieuwd naar de community management geheimen en de resultaten? Duik samen met de bourgondische muziekliefhebber in deze unieke community die sinds 6 mei live is en nu al meer dan 1000 deelnemers heeft.

De mobile first strategie van NU.nl
Maar liefst 70% van al het NU.nl verkeer komt tegenwoordig via mobiele devices. Met 10 jaar mobiele ervaring en elke maand meer dan 5 miljoen unieke mobiele gebruikers hanteert NU.nl dan ook een ‘mobile first’ strategie. In deze presentatie komt de mobiele strategie van NU.nl aan bod, waarbij insights & learnings op het gebied van apps, de verschillende mobiele platformen, responsive design, en geld verdienen op mobiel de revue zullen passeren.

Workshops:
Je klant als verkoper. Het kan. Via sociale media.
Social Influencers, invloed dankzij social media.

En nog veel meer...