Customer Centricity masterclass: de CRM-moneymaker

Praktische informatie
Datum
OnderwerpCRM
KostenKosteloos
LocatieProdware Inspirience Center, Van Voordenpark 1a, Zaltbommel
icoon inschrijvenInschrijven
CRM Masterclass

Met uw ERP-systeem weet u welke productgroepen of zelfs producten winstgevend zijn. Maar weet u welke klanten winstgevend zijn? Hoe kunt u klantwaarde optimaliseren en vooral; hoe kunt u de kosten per klant of klantgroep in verhouding zetten tot hun potentiële omzet?

Traditionele concurrentiemodellen werken niet meer. Customer Centricity (organisatiebreed klantgericht denken en werken) wordt essentieel. De klant centraal. Drie simpele woorden, veelvuldig gebruikt. Maar hoe realiseert u dit?

Voordat u CRM invoert
Overweegt u CRM in uw bedrijf in te voeren, nu of in de toekomst? Dan is het bijwonen van deze ‘Customer Centricity’ sessie een ‘must do’ actie voordat u een CRM-systeem aanschaft. Want CRM is een bedrijfsstrategie die zich richt op het realiseren van bedrijfsdoelstellingen en het creëren van duurzaam concurrentievoordeel door relaties met individuele klanten aan te gaan, te onderhouden, te maximaliseren en –indien nodig- te beëindigen. Hoe doet u dat? Hoe individueel is individueel? Hoe zorgt u dat dit wordt gedaan met de juiste ROI? ROI is de rode draad. CRM moét een money-maker zijn!

De financiële doelstelling voor een product-centric bedrijf is de waarde die gecreëerd wordt door elk product te maximaliseren. Dit terwijl de financiële doelstelling voor een klantgerichte onderneming is de waarde die door elke klant gecreëerd wordt te maximaliseren. Maar in tegenstelling tot producten, hebben klanten geheugens. Dit betekent dat de omzet die een klant morgen voor u genereert, als terugkerende klant of als referentie voor andere klanten, grotendeels is gebaseerd op hun geheugen van hoe goed ze vandaag werden behandeld.

De implicaties van dit laatste onderscheid zijn erg belangrijk, omdat de klanten de schakel zijn tussen de winst die u vandaag maakt en de winst die u waarschijnlijk morgen gaat maken.

Customer Centricity masterclass
Prodware biedt beslissingsbevoegden of beïnvloeders van bedrijven met meer dan 25 medewerkers die betrokken zijn bij de oriëntatie en/of aanschaf van een CRM-project een gratis Customer Centricity masterclass aan. Een objectieve masterclass met Rik Vera, gespecialiseerd in Customer Centricity Consulting en trainer van Microsoft-medewerkers en –partners in verschillende landen, waarin hij u inspireert om uw klantrelatie in te zetten als het ultieme concurrentiewapen.

Na afloop
Uiteindelijk willen we komen tot een korte (20-25 items) checklist die centraal staat in uw klantgerichte processen, en die u nu en in de nabije toekomst nastreeft. Gespecificeerd naar hoofdgebieden als sales, marketing, financiën, IT, etc. Deze lijst kan gebruikt worden als input om een oplossingsdefinitie op te stellen en bijbehorende demo voor te bereiden.

Doe mee als u:

  • aan de vooravond staat van een CRM-project;
  • inzicht wilt in wat Customer Centricity kan betekenen voor u en uw klanten;
  • wilt begrijpen wat u met klantgerichte processen kunt bereiken.

Specificaties

Datum
Donderdag 20 november

Agenda
13:30 – 14:00 uur  Ontvangst
14:00 – 16:30 uur  Customer Centricity masterclass
16:30 uur    Borrel

Locatie
Prodware Inspirience Center, Van Voordenpark 1a, Zaltbommel