E-commerce (post-HBO)
Een e-commerce strategie ontwikkelen en implementeren
Inschrijven:
Gratis proefcollege
pencilBrochure aanvragen

Het aantal online verkopen groeit exponentieel en er verdwijnen steeds meer winkels uit de winkelstraten. De grens tussen online verkoop en fysieke verkoop vervaagt en het wordt steeds belangrijker voor organisaties om een ‘seamless’ customer journey te creëren. Online aankopen worden steeds meer gedaan via mobile en de rol van marktplaatsen steeds groter. De impact op organisaties is groot. Het is daarom essentieel dat bedrijven nadenken over hun business model zodat ze succesvol blijven in dit digitale tijdperk.

Met de post-HBO opleiding E-commerce leer je hoe je een e-commerce strategie formuleert en succesvol implementeert binnen je organisatie. Je denkt niet alleen na over je business model en de ontwikkeling, optimalisatie en promotie van je e-commerce platform, maar ook over hoe je omgaat met pricing, assortiment, betalingen, voorraad, distributie en retouren.

Je leert

  • De laatste trends & ontwikkelingen op het gebied van e-commerce (o.a. mobile en marktplaatsen)
  • Hoe je deze inzichten toepast op jouw eigen organisatie en business model
  • ​Hoe je dit vertaalt in een concrete e-commerce strategie en plan
  • Onderbouwde keuzes te maken ten aanzien van e-category management, pricing, e-logistics, e-fulfilment
  • Hoe je de digitale marketingmix optimaal inzet om traffic te genereren
  • De conversie en usability van je e-commerce site en app te optimaliseren
  • Hoe je de resultaten van je website en online campagnes kunt meten en optimaliseren
  • Je schrijft je eigen onderbouwde e-commerce plan, direct geschikt voor implementatie

Dankzij onze ervaren docenten, praktische kennis en vele cases en interactie met groepsgenoten leer je binnen 4 maanden hoe je e-commerce op tactisch niveau succesvol inzet.

Aanvullende module Omnichannel Retail Management

Het is mogelijk om bij de opleiding E-commerce de aanvullende module Omnichannel Retail Management te volgen. In 3 colleges leer je over fysieke winkels in het digitaliserende landschap, Customer Experience en de impact van omnichannel retail op informatievoorzieningen en IT infrastructuur.

In het kort

  • College: Avondopleiding: 18.30 - 21.30 uur en dagopleiding 09.00 - 16.00 uur (incl. lunch)
  • Duur: 10 colleges, 3-4 maanden
  • Kosten: € 3.840,- all-in (excl. BTW)
  • Locaties: Amsterdam, Leusden, Utrecht, Eindhoven, Rotterdam, Zwolle

Wil je meer weten? Download hieronder een brochure en laat je inspireren.

Schrijf je in voor het gratis proefcollege

Voor meer informatie over de opleiding E-commerce kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Een proefcollege geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen etc. komen aan de orde. De proefcolleges worden gegeven op diverse opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. Schrijf je op via het onderstaande inschrijfformulier in voor een proefcollege op locatie of een webinar.