Customer Relationship Management (CRM 2.0) (post-HBO)
Waarde leveren voor de klant en de organisatie door de klant centraal te stellen
Inschrijven:
Gratis proefcollege
pencilBrochure aanvragen

Klantgerichtheid is geen CRM-systeem of technologie maar een strategie, gericht op het hart van jouw organisatie: de klant. Je leert een klantstrategie op zetten, gebruik te maken van de nieuwste inzichten in social CRM-technologie, customer insight, metrics, customer value-modellen, customer journey mapping en verander-management. De opleiding Customer Relationship Management geeft je handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met klantgerichtheid in je eigen organisatie.

Je leert

  • De laatste trends & ontwikkelingen op het gebied van CRM
  • Gebruik te maken van inzichten in customer experience, customer insight en customer
  • Een visie & strategie te ontwikkelen op een klantgerichte organisatie
  • Een CRM plan op te stellen en te implementeren in je eigen organisatie

De opleiding Customer Relationship Management bestaat uit 9 colleges. De opleiding Customer Relationship Management geeft je handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met (Social) CRM, Customer Experience en klantgericht management in je eigen organisatie.

College-onderwerpen opleiding Customer Relationship Management

  • Trends en ontwikkelingen Customer Relationship Management en CRM plan
  • Customer journey mapping en touchpoints
  • Customer Insight, klantwaarde en Big Data
  • Klantprocessen; marketing, sales en service
  • Managen van CRM en CEM programma’s en de business case
  • Klantgerichte ICT infrastructuur: CRM-systemen selectie en implementatie
  • Customer Experience, de mens en het merk
  • Klantgerichte organisatie, Human Resources
  • Verandermanagement en persoonlijk leiderschap bij CRM en CEM

Facultatieve colleges

  • Customer Experience in B2B
  • Marketing & Klantdata: wat mag wel en niet?
  • Je bepaalt zelf of je de facultatieve colleges wilt bijwonen.
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

CRM case dag

  • Je werkt in groepjes van 3-4 personen aan een relevante Customer Relationship Management-case uit de praktijk.
  • Je leert in groepsverband en onder begeleiding van de docent de theorie toe te passen in de praktijk en ontwikkelt een CRM-plan voor de betreffende case.
  • Je leert van elkaar en bouwt aan je netwerk.
  • Aan het eind van de dag presenteer je de resultaten aan de andere groepen en de docent.

Individuele eindopdracht

  • Je schrijft je eigen Customer Relationship Managementplan voor jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

Voor wie is de opleiding Customer Relationship Management?

De opleiding is bedoeld voor iedereen die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van CRM en klantgericht management. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

In het kort

College: Avondopleiding: 18.30 - 21.30 uur en dagopleiding 09.00 - 16.00 uur (incl. lunch)
Duur: 9 colleges, 3-4 maanden
Kosten: €3.840,- all-in (excl. BTW)
Locaties: Amsterdam, Utrecht, Zwolle, Leusden, Rotterdam