Customer Experience & Journey Management (post-HBO)
Zet de klant centraal in uw organisatie
Inschrijven:
Inschrijven
pencilBrochure aanvragen

Er is steeds minder fysiek contact met klanten en het klantcontact verspreid zich over steeds meer verschillende kanalen. Voordat iemand klant bij je wordt heeft deze wellicht al op meerdere momenten en manieren contact met je gehad. Misschien wel zonder dat je dit zelf weet. Is iemand al klant, dan wilt je zo optimaal mogelijk contact behouden. De kennis en informatiebehoefte van je prospect en klant ontwikkelt zich tijdens de ‘klantreis’. Klantgerichtheid is dan vooral het begeleiden van jouw doelgroep tijdens de ‘customer journey’ van bewustwordingsproces, het verkennen van de mogelijkheden, het opstellen van een shortlist tot de uiteindelijke keuze. Ieder kanaal kan één of meerdere rollen hebben tijdens de customer journey. Ieder kanaal bezit eigen content en impact.

Ontwikkel de optimale customer journey

De essentie van customer journey management is de klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leidt tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs. Veel organisaties en instellingen ontwikkelen de optimale customer journey door onder andere Customer Experience en Customer Journey Managers aan te stellen. Sommige organisaties hebben Customer Experience afdelingen die marketing, service en salesafdelingen helpen meer customer centric te opereren. Andere organisaties schaffen functies zoals product manager en formule manager af en vervangen deze door customer journey managers. Deze customer journey managers hebben enerzijds tot doel de klantbeleving te verbeteren en anderzijds de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid te realiseren.

College-onderwerpen opleiding Customer Experience & Journey Management

  • Customer experience trends, strategie & het customer experience plan
  • Mapping van touchpoints en customer journeys
  • Onderzoeken van klantbeleving
  • Persona ontwikkeling
  • De rol van het merk in customer experience en touchpoint design
  • Service design
  • Online customer experience
  • Customer journey management
  • Business case en implementatie van customer experience programma’s

In het kort

  • College: Avondopleiding: 18.30 - 21.30 uur en dagopleiding 09.00 - 16.00 uur (incl. lunch)
  • Duur: 9 colleges, 3 maanden
  • Kosten: € 3.250,- excl. BTW
  • Locaties: Eindhoven, Zwolle, Rotterdam, Leusden, Amsterdam, Utrecht

Meer informatie kunt u lezen in de brochure. Deze kunt u bovenaan de pagina downloaden.

Schrijf u in voor het gratis proefcollege

Voor meer informatie over de opleiding Customer Experience & Journey Management kunt u gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Een proefcollege geeft u een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen etc. komen aan de orde. Schrijf u bovenaan de pagina in voor een proefcollege of webinar.