IntoFinance blog

Office 365 – aanmelden met je glimlach

3 December 2018, 16.24afbeelding  Office 365 – aanmelden met je glimlach

Het onthouden van de vele wachtwoorden horende bij evenzovele online diensten is niet eenvoudig. Het ergens opschrijven van die wachtwoorden is in de huidige tijd van cybercriminaliteit niet verstandig. Maar wat dan? Microsoft komt met de oplossing. Aanmelden bij al uw Microsoft cloud diensten met uw eigen glimlach.

Office 365 – aanmelden met je glimlach

Verzilveren van klantgerichtheid

5 November 2018, 09.46afbeelding Verzilveren van klantgerichtheid

Hoe klantgericht vinden financieel adviseurs zichzelf en hoe denken klanten daarover was de centrale vraag in het trendonderzoek klantgerichtheid dat we in het voorjaar organiseerden samen met Adviesbureau Fred de Jong, Essenso en MCH Consultancy. Uit ons onderzoek kwam onder andere naar voren dat de adviseurs zichzelf gemiddeld met 7,95 waarderen en dat consumenten de financieel adviseur met 7,1 waarderen. Lees er meer over in deze blog.

Verzilveren van klantgerichtheid

De blockchain inzetten in samenwerkingen met ketenpartners

18 June 2018, 10.00afbeelding De blockchain inzetten in samenwerkingen met ketenpartners

In onze vorige blog hebben we al laten zien wat blockchain is, hoe de blockchain verder gaat dan cryptovaluta en welke mogelijkheden er zijn. Nu licht Lourens Siderius, Business Development Manager bij ETTU, nog verder uit hoe de blockchain voor organisaties een revolutie kan veroorzaken in de werkwijze met ketenpartners. “Alles wordt vastgelegd en waar mogelijk geautomatiseerd, waardoor er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan.”

De blockchain inzetten in samenwerkingen met ketenpartners

Blockchain in Azure: de mogelijkheden zijn eindeloos!

22 May 2018, 09.25afbeelding Blockchain in Azure: de mogelijkheden zijn eindeloos!

Blockchain is de laatste tijd vooral veel genoemd in relatie tot cryptovaluta zoals Bitcoin. Eind 2017, begin 2018 was het crypto als valuta wat de klok sloeg, maar deze toepassing is slechts het topje van de ijsberg. “Voor organisaties gaat de blockchain een revolutie veroorzaken in hun validatieprocessen en op vele andere vlakken.” Aan het woord is Lourens Siderius, Business Development Manager bij ETTU. “Om te weten wat de blockchain in Azure kan betekenen, is het belangrijk om duidelijk te hebben wat blockchain precies is.”

Blockchain in Azure: de mogelijkheden zijn eindeloos!

Trendonderzoek klantgerichtheid

14 March 2018, 09.00afbeelding Trendonderzoek klantgerichtheid

Binnen de intermediaire markt wordt een cultuuromslag nagestreefd van productgedreven verkoop naar meer klantgerichte advisering. De wetgever heeft daartoe verschillende maatregelen getroffen. Binnen de financiële sector is het thema ‘Klantbelang centraal’ veel besproken. Om een beter beeld te krijgen van de mate van klantgerichtheid binnen het intermediaire kanaal, organiseren wij samen met Adviesbureau Fred de Jong en MCH Consultancy een trendonderzoek.

Trendonderzoek klantgerichtheid

ABN AMRO selecteert oplossingen van Wolters Kluwer en SAS om te voldoen aan externe wet- en regelgeving

13 March 2018, 11.00afbeelding ABN AMRO selecteert oplossingen van Wolters Kluwer en SAS om te voldoen aan externe wet- en regelgeving

ABN AMRO heeft Wolters Kluwer en SAS geselecteerd voor een volledig geïntegreerde software-oplossing voor finance, risk en rapportering aan toezichthouders. De implementatie van de software is onderdeel van het transformatieproject van de bank, FRAAI (Finance and Risk Architecture Alignment Initiative). Hiermee kan ABN AMRO beter tegemoet komen aan de toenemende verzoeken vanuit zowel de interne organisatie als regelgevende instanties voor het leveren van steeds meer en gedetailleerdere data binnen een kort tijdsbestek.

ABN AMRO selecteert oplossingen van Wolters Kluwer en SAS om te voldoen aan externe wet- en regelgeving

Hoe u met intelligente apps het verschil maakt in de financiële sector

21 December 2017, 15.00afbeelding Hoe u met intelligente apps het verschil maakt in de financiële sector

U zit op kantoor en denkt aan vakantie. U vraagt aan de chatbot van HR hoeveel dagen u op kunt nemen. De chatbot zegt “U heeft geen vakantiedagen meer…”. U schrikt. Dan typt de bot weer verder “...just kidding. U heeft nog 13 vakantiedagen over. Hoeveel wilt u er opnemen?” Dit is een project voor ING waar Mark Bakker, van SAS, samen met Andrew Hagens, technical business engineer bij Finaps, aan heeft gewerkt. Een mooi voorbeeld van wat een onconventionele samenwerking kan betekenen voor een traditionele organisatie.

Hoe u met intelligente apps het verschil maakt in de financiële sector

Fraudebestrijding in verzekeringswereld succesvoller door data-analyse

10 August 2017, 15.17afbeelding Fraudebestrijding in verzekeringswereld succesvoller door data-analyse

Verzekeraars sporen steeds meer fraude op. Dit blijkt uit onderzoek van het Verbond van Verzekeraars. In 2016 werden 10.000 gevallen ontdekt in 2016 tegen 8336 een jaar eerder. Het Verbond geeft vandaag onder meer in het Financieel Dagblad aan dat dit met name te danken is aan data-analyse. Ook verzekeraars CZ en DSW boekten hier al goede resultaten mee.

Fraudebestrijding in verzekeringswereld succesvoller door data-analyse

De macht van de klant zit in de muis

20 March 2017, 16.29afbeelding De macht van de klant zit in de muis

Dat is een citaat uit het artikel ‘Verzekeringsmarkt in 2030: Traditioneel intermediair vervangen door robots’ in de Beursbengel van maart 2017, maar dat was niet het gevoel dat bij mij overheerste tijdens het lezen. Dit boeiende artikel voorspelt de situatie voor de verzekeringsbranche in 2030 aan de hand van bestaande trends en de gevolgen ervan voor de toekomst. In een samenvatting van twaalf punten schetst de auteur vervolgens de omgeslagen markt anno 2030. Na het lezen van dit artikel heb ik geprobeerd me een beeld te vormen van de situatie waarin klanten zich over ruim tien jaar bevinden. Van de twaalf punten die worden genoemd, haal ik er enkele naar voren.

De macht van de klant zit in de muis

Sjoerd komt precies op tijd!

15 October 2015, 11.38afbeelding Sjoerd komt precies op tijd!

De Nederlandse consument ziet momenteel veel nieuwe ontwikkelingen en ook heel snel veranderingen opkomen in de financiële dienstverlening, waaronder met name de uitbreiding van digitale mogelijkheden. Vanuit SparklingCRM zijn wij daar reeds enkele jaren mee bezig en anticiperen wij op deze ontwikkelingen met het online ondersteuningsplatform Sjoerd. Voor de Adviseur van de Toekomst en voor de particuliere consument lijkt NU het moment aangebroken om daar optimaal gebruik van te gaan maken.

Sjoerd komt precies op tijd!

Goede adviseur, slechte klant?

5 June 2015, 14.33afbeelding Goede adviseur, slechte klant?

Als ik de kop van het interview in Trouw van 29 april 2015 over uroloog Michael van Balken ‘Goede dokter, slechte patiënt’ toepas op adviseurs kom ik op deze titel uit. En afgezien van het feit dat ik het een interessant interview vind met een bevlogen arts, zie ik ook parallellen met de wereld van financieel adviseurs.

Goede adviseur, slechte klant?

Van vergelijken tot Actieve Prolongatie

7 July 2014, 16.18afbeelding Van vergelijken tot Actieve Prolongatie

Hoe maakt u een vergelijking en een daarop gebaseerd advies voor uw klant? Diverse aanbieders van vergelijkingssoftware of –sites lijken het u steeds gemakkelijker te maken. Toch moet u zelf nog aan de slag met de uitkomsten om tot een passend advies te komen. Actieve Prolongatie gaat verder en verzorgt voor u het gehele proces tot en met de afgewogen aanbieding aan uw klant. Uiteraard wel geheel volgens de filosofie van uw kantoor en passend bij de situatie van uw klant.

Van vergelijken tot Actieve Prolongatie

afbeelding